wtorek, 19 marca 2013

Toffinek

Hej:).

          Dzisiaj chciałabym się z Wami podzielić przepisem na Toffinka, którego ostatnio pierwszy raz robiłam i wyszedł wspaniale. Bardzo dobre połączenie, nie za słodkie w sam raz! Łatwe do przyrządzenia i bardzo estetyczne :).









 Przepis:
Składniki na ciasto:
  • 500 g mąki przennej
  • pół szklanki cukru pudru
  • 150 g miodu
  • pół kostki masła lub margaryny
  • 2 całe jajka
  • cukier waniliowy (saszetka 16g)
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej


Z podanych składników zagniatamy ciasto i dzielimy na 2 równe części. Dwie identyczne prostokątne formy wyłożyć papierem do pieczenia (u mnie 32x22 cm). Jedną część rozwałkować i wcisnąć w formę i piec około 15 minut w temperaturze 200 stopni. W taki sam sposób upiec drugą część ciasta. 






Składniki na krem:
  • pół litra śmietanki kremówki (30%-36%)
  • 3 łyżeczki żelatyny
Śmietankę ubić. Żelatynę rozpuścić w minimalnej ilości gorącej wody, ostudzić i zmiksować ze śmietaną.
Dodatkowo:
  • 1 puszka masy kajmakowej (400g).
  • posiekane orzechy włoskie ( ja dałam migdały)


Spodób ułożenia:
   Kremem śmietankowy przełożyć dwa ostudzone placki. Na wierzchu rozsmarować masę kajmakową i posypać posiekanymi orzechami (migdałami).  I gotowe :) !

Uwagi:
-Przechowywać ciasto w lodówce
- wg przepisu blaty do ciast upiec kilka dni wcześniej, ciasto jest na iodzie, więc wymaga leżakowania, by zmiękło, minimum, przygotować dzień wcześniej.
 Ja upiekłam z rana przełożyłam kremem i wstawiłam do lodówki po 8-10 godzinach możnabyło spokojnie jeść :).


Powodzenia :)!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz