piątek, 29 marca 2013

3 BIT

3 BIT


3 Bita zrobiłam już dawno na życzenie mojego chłopaka. Jest proste i jak na początek jest idealne, ponieważ sama je robiłam jako pierwsze z pierwszych ciast. Jest bez pieczenia, dzięki czemu staje się jeszcze łatwiejszy. Zdjęcia ciasta mam stare, ponieważ dawno nie robiłam..




Przepis:
Składniki:

  • 7 paczek herbatników (używam tych większych petit beurre)
  • puszka gotowej masy kajmakowej ze sklepu
  • 2 budynie śmietankowe lub waniliowe
  • 0,5l mleka
  • 2 śnieżki
  • 2/3 kostki masła
  • 300ml śmietanki 30% 
  • 2 tabliczki najtańszej mlecznej czekolady lub polewa czekoladowa mleczna




Wykonanie:

  1. Na chwilę przed otwarciem puszki z masą kajmakową, zalecam zanurzyć puszkę w ciepłej wodze, to znacznie ułatwi wyłożenie masy na spód herbatników.
  2. Budynie ugotować w 0,5 l mleka, ostudzić i połączyc z masłem.
  3. Śmietankę ubić na sztywno ze śnieżkami.




Ułożenie:

    •  Spód formy obłożyć herbatnikami
    • Masa kajmakowa
    • Herbatniki
    • Masa budyniowa
    • Herbatniki
    • Bita śmietana
    • Herbatniki
    • Roztopiona czekolada
Gotowe ciasto włożyć do lodówki na kilka godzin przed spożyciem (min.1,5h)


*Jeżeli jest problem z nakładaniem masy kajmakowej należy łyżkę moczyć w ciepłej wodzie.
*Z podanych składników wyszło mi dokładnie 16 porcji ciasta. 
*Piekłam na blaszce 23cm x 28 cm.




POWODZENIA !! :):)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz